Google reklamcılığı; arama sonuçlarında, iş ortağı sitelerde ve YouTube’da reklam gösterme fırsatı yaratan, küresel reklam pazarının en önemli araçları arasında gelmektedir. Pandemi ile birlikte yeni normale adapte olduğumuz bu dönemde, işletme sahipleri ürün veya hizmetlerinin tanıtımını yapmak veya marka bilinirliğini artırmak adına dijital pazarlama kanallarını daha da sık tercih etmeye başladı.

Google’ın reklamverenlere sağladığı avantajlar;

  • Gelişmiş hedefleme seçenekleri,
  • Daha çok kontrol edilebilirlik,
  • Anlık operasyonel süreç,
  • Gelişmiş raporlama,
  • Efektif ReTargeting/ReMarketing kampanyaları
  • Efektif uygulama indirme kampanyaları olmasıdır.

2020 yılının ilk 6 aylık araştırmalarına göre ülkemizde toplam mecra harcaması; 7.867 milyon TL olmuştur.  

Bu tutarın 3.480 milyon TL’si dijital harcamalar olarak gerçeklemiştir. Türkiye, reklamcılık tarihinde ilk kez dijital harcamalar tüm mecralarda liderliğe yükselmiştir. Kuşku yok ki pandemi süreci bunun en büyük nedenlerindendir. Ancak bizce, pandemi süreci sonrasında da dijital harcamalar liderliği bırakmayacak gibi görünüyor.

Bu süreçte, dijital reklam harcamaları içerisinde arama ağı reklamcılığı; 1.444 Milyon TL ile toplam hacmin  % 41’ini kapsamaktadır. Bu oran; ülkemizdeki basın, açıkhava, radyo, sinema harcamalarının iki katı, TV harcamasının ( 2.186 Milyon TL ) yarısından fazlasına eşittir. Toplam reklam harcamaları içerisinde ise tek başına %20’ye yakın bir paya sahiptir.

Arama Ağı Reklamları:

Arama ağı reklamları, reklamverenlerin ürünlerini veya hizmetlerini Google ile tanıtmak için kullanabildikleri bir internet reklamcılığı türüdür.

Müşterilerimizin tanıtımını yapmak istedikleri ürün veya hizmetleri, amaçları doğrultusunda, arama sonuçları sayfasında «reklam» etiketi ile gösteriyoruz. Tüketici davranışlarını göz önünde bulundurarak belirlemiş olduğumuz anahtar kelimeler ile ürününüzün en ilgi çekici detaylarını doğru kişiye, doğru zamanda ulaştırıyoruz.

Arama ağı reklam modelleri;

  • Metin Reklamlar
  • Dinamik Arama Ağı Reklamları
  • Telefon Araması Reklamları

Youtube Reklamları

Video reklamlar,  ürün veya hizmetinizi potansiyel müşterilerinize ulaştırmak ve akıllarında kalmasını sağlamak için en öne çıkan reklam modelidir. Youtube reklamları hedeflediğiniz kullanıcılara izlemekte oldukları videoların içerisinde reklam göstermemizi sağlıyor. Reklam videonuz için en uygun reklam modeli ve teklif stratejisini belirleyerek markanızın bilinirlik ve hatırkanma düzeyini en üst seviyeye çıkarmayı hedefliyoruz.

Youtube platformunda kullanabileceğimiz reklam modelleri;

  • Atlanabilir Yayın İçi Reklamlar
  • Atlanamayan Yayın İçi Reklamlar
  • Video Discovery Reklamlar
  • Bumper Reklamlar
  • Yayın Dışı Reklamlar

Görüntülü Reklam Ağı

Google Görüntülü Reklam Ağı, kullanıcılar favori web sitelerinde gezinirken, arkadaşlarına YouTube videosu gösterirken, Gmail hesaplarını kontrol ederken veya mobil cihazlar ve uygulamalar kullanırken onlara ulaşmanıza yardımcı olur.

Google Görüntülü Reklam Ağı, doğru kitleyi bulmanıza yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Gelişmiş hedefleme seçenekleri kullanarak, mesajınızı stratejik biçimde, doğru yerde ve doğru zamanda potansiyel müşterilerinize ulaştırmanızı sağlıyoruz.

Görüntülü reklam ağı reklam modelleri;

  • Duyarlı görüntülü reklamlar.
  • Standart banner reklamları.
  • Gmail reklamları.

Uygulama Reklamları

Uygulama kampanyaları Google Play, YouTube, Google Arama Ağı’ndaki Keşfet ve Google Görüntülü Reklam Ağı dahil olmak üzere Google’ın en büyük mülklerinde uygulamalarınızı tanıtmanızı kolay hale getirir. Metin, resim, video veya HTML5 öğelerini sizler için tanımlayarak, kullanıcıların sizi bulmasını sağlamak için en doğru şekilde optimize ediyoruz.

Yeniden Pazarlama Reklamları

Yeniden pazarlama, web siteniz veya mobil uygulamanızla daha önce etkileşimde bulunmuş olan kullanıcılara ulaşmanın bir yoludur. Reklamlarınızı, Google veya iş ortağı web sitelerine göz atarlarken bu kitlelerin karşısına stratejik bir şekilde konumlandırmanıza olanak tanır, bu da marka bilinirliğinizi artırmanıza ve kitlelere satın alma işlemi yapmalarına yardımcı olur.

Yeniden pazarlama reklamları ile geçmişteki ziyaretçileriniz Görüntülü Reklam Ağı’ndaki web sitelerinde bulundukları sırada onlara reklamınızı tekrar gösteriyoruz.