Google reklamcılığı; arama sonuçlarında, iş ortağı sitelerde ve YouTube’da reklam gösterme fırsatı yaratan, küresel reklam pazarının en önemli araçları arasında gelmektedir. Pandemi ile birlikte yeni normale adapte olduğumuz bu dönemde, işletme sahipleri ürün veya hizmetlerinin tanıtımını yapmak veya marka bilinirliğini artırmak adına dijital pazarlama kanallarını daha da sık tercih etmeye başladı.
Google’ın reklamverenlere sağladığı avantajlar;
- Gelişmiş hedefleme seçenekleri,
- Daha çok kontrol edilebilirlik,
- Anlık operasyonel süreç,
- Gelişmiş raporlama,
- Efektif ReTargeting/ReMarketing kampanyaları
- Efektif uygulama indirme kampanyaları olmasıdır.
2020 yılının ilk 6 aylık araştırmalarına göre ülkemizde toplam mecra harcaması; 7.867 milyon TL olmuştur.
Bu tutarın 3.480 milyon TL’si dijital harcamalar olarak gerçeklemiştir. Türkiye, reklamcılık tarihinde ilk kez dijital harcamalar tüm mecralarda liderliğe yükselmiştir. Kuşku yok ki pandemi süreci bunun en büyük nedenlerindendir. Ancak bizce, pandemi süreci sonrasında da dijital harcamalar liderliği bırakmayacak gibi görünüyor.
Bu süreçte, dijital reklam harcamaları içerisinde arama ağı reklamcılığı; 1.444 Milyon TL ile toplam hacmin % 41’ini kapsamaktadır. Bu oran; ülkemizdeki basın, açıkhava, radyo, sinema harcamalarının iki katı, TV harcamasının ( 2.186 Milyon TL ) yarısından fazlasına eşittir. Toplam reklam harcamaları içerisinde ise tek başına %20’ye yakın bir paya sahiptir.