Dijital reklamcılığın Avrupa ve Türkiye’deki olağanüstü gücünü ve büyümesini ortaya koyan raporu incelediğimizde Türkiye’nin 2023’te Avrupa ülkeleri arasında dijital reklam yatırımları açısından en fazla büyüyen ülke olduğunu söylememiz mümkün. 

Raporda yer alan verilere göre Avrupa’daki dijital reklamcılık pazarı yüzde 11,1’lik güçlü bir büyüme göstererek 96,9 milyar euro ile tüm zamanların en yüksek pazar değerine ulaştı. 

Öne çıkan bir diğer başlık ise Türkiye’nin dijital reklam yatırımlarının büyüklüğüne göre kaçıncı sırada olduğu. Dijital reklam yatırımlarının büyüklüğüne göre 29 ülke arasında Türkiye 8. pazar olarak yer alıyor. Buna ek olarak %118’lik rekor düzeydeki büyüme oranı ile 2022’de olduğu gibi 2023’te de en fazla büyüyen ülke konumunda karşımıza çıkıyor.

AdEx Benchmark’a göre 2023’te Türkiye’nin de içinde bulunduğu 13 pazarda çift haneli büyüme gerçekleşirken, Avrupa dijital reklam yatırımlarının %69’unu İngiltere, Almanya, Fransa, İspanya ve İtalya oluşturdu.

Türkiye enflasyondan arındırılmış %50’lik büyüme oranı ile de birinci sırada yer aldı. Ülkemizdeki dijital reklam yatırımlarının büyüklüğü 2023 yıl sonu itibariyle 3 milyar 476 milyon euroya ulaştı. Türkiye enflasyondan arındırılmış %50 büyüme oranı ile Avrupa ortalamasından 4,5 kat daha fazla bir büyüme kaydetti.

Avrupa Dijital Reklam Pazarı 2023’te Önemli Bir Büyüme Kaydetti ve ABD’yi Geride Bıraktı!

Dijital reklam pazarı 2023 yılında %11,1 oranında büyüyerek 96,9 milyar Avro’ya ulaştı ve büyüme oranı açısından %7,3’lük yıllık büyümeye sahip olan ABD pazarını geride bıraktı.

Video, Connected TV (CTV) ve Sesli Reklamlar En Hızlı Büyüyen Reklam Formatları Oldu

Görüntülü reklam yatırımları Avrupa genelinde %13 büyüme gösterdi. Sosyal medya yatırımları %18 oranında büyürken, görüntülü reklamlar içindeki payı %48’e yükseldi. Bu pay ülkemizde ise %59 olarak gerçekleşti. 

Ayrıca 2023’te %21 artan video reklamcılık da toplam görüntülü reklamların büyümesinde önemli bir rol oynadı. CTV’nin 2023’te %23,5 büyüyerek, %15 büyüme kaydeden sosyal medya dışında kalan video reklam yatırımlarından daha iyi bir performans sergilediğini söyleyebiliriz.


Kaynak: https://iabtr.org/iab-avrupa-2023-adex-benchmark-raporu-yayinlandi